REALCENTRUM Cars, s.r.o.

 +420 472 744 039

 info@realcentrum.cz

Realcentrum Cars

Obchodní podmínky společnosti

pro servis vozidel

I. ZÁKLADNÍ POJMY, UŽITÍ OBCHODNÍCH PODMÍNEK

  1. Předmětem těchto obchodních podmínek (dále jen „OP“) je úprava právních vztahů vznikajících mezi obchodní společností REALCENTRUM Cars s.r.o., IČO: 62243527, se sídlem Podhoří 374/2a, Všebořice, 400 10 Ústí nad Labem (dále jen „poskytovatel“) a všemi osobami, které s poskytovatelem vstupují do smluvních vztahů, jejichž předmětem je záruční servis poskytovaný poskytovatelem pro všechny osoby, kterým poskytovatel poskytuje provádění oprav či úprav (dále jen „servisní práce“) motorových vozidel, přívěsů, agregátů a jejich dílů značky KIA (dále jen „Vozidlo“) (dále jen „zákazník“). Tyto OP upravují práva a povinnosti související s uzavřením a plněním smlouvy o dílo na provádění servisních prací mezi poskytovatelem a zákazníkem, pokud není v konkrétní Smlouvě, objednávce či jiné písemné dohodě smluvních stran ujednáno něco jiného. Tyto OP na základě konsensu smluvních strany tvoří nedílnou součást Smlouvy. Ujednání smluvních stran mají přednost před těmito OP. Vždy aktuální a účinné znění těchto OP je rovněž uveřejněno na internetových stránkách poskytovatele (https://www.kia-usti.cz).
  2. Pro účely těchto OP jsou poskytovatel a zákazník společně také označováni jako „smluvní strany“.
  3. „Smlouvou“ se rozumí smlouva o dílo na provádění servisních prací na Vozidle, uzavřená mezi smluvními stranami za podmínek upravených těmito OP, ve znění účinném ke dni podpisu Smlouvy oběma smluvními stranami. Předmětem Smlouvy je oprava či úprava motorových vozidel, přívěsů, agregátů a jejich dílů značky KIA (tj. Vozidel), dle konkrétní specifikace určené smluvními stranami.
  4. „Zástupcem“ se rozumí ten, kdo uzavírá Smlouvu jménem a na účet zákazníka, ve smyslu § 430 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).
  5. „Spotřebitelem“ se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem (tj. poskytovatelem) nebo s ním jinak jedná.
  6. „Podnikatelem“ se rozumí každý kdo vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, jakož i každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
  7. Uzavřením Smlouvy mezi poskytovatelem a zákazníkem akceptuje zákazník tyto OP, v účinném znění. Smluvní strany tímto vylučují užití jakýchkoli obchodních podmínek odlišných od těchto OP.
  8. Tyto OP se nevztahují na:
    • nákup či prodej Vozidel;
    • nákup zboží v rámci e-shopu prodávajícího;
    • smluvní vztahy, v nichž společnost REALCENTRUM Cars s.r.o., IČO: 62243527, se sídlem Podhoří 374/2a, Všebořice, 400 10 Ústí nad Labem, vystupuje v postavení kupujícího či zákazníka.

II. UZAVŘENÍ SMLOUVY

  1. Smlouva je uzavřena v okamžiku, kdy zákazník potvrdí (akceptuje) objednávku ze strany poskytovatele. Objednávku zákazník před akceptací řádně vyplní a podepíše, čímž prohlašuje, že údaje v ní uvedené odpovídají skutečnosti. Objednávka bude vyhotovena ve dvou (2) stejnopisech s platností originálu.
  2. 2. Objednávka na servisní práce musí obsahovat alespoň tyto náležitosti:
    • a. označení smluvních stran – zejména jméno, příjmení/název, datum narození/IČ, sídlo/bydliště, telefonní číslo;
    • b. specifikaci Vozidla – zejména VIN, typ, datum první registrace, registrační značku, stav Vozidla, počet najetých kilometrů apod., včetně upozornění na dodatečné úpravy Vozidla;
    • c. popis vady, resp. rozsah požadované opravy či úpravy, popř. přesnou specifikaci požadovaného náhradního dílu (dále také „předmět zakázky“);
    • d. cenu servisních prací, popř. náhradních dílů, resp. její předběžný odhad, případně cenový limit;
    • e. platební podmínky;
    • f. očekávanou dodací lhůtu;
    • g. podpis zákazníka.
  3. Poskytovatel je oprávněn před uzavřením Smlouvy (tj. před potvrzením objednávky) Vozidlo prohlédnout a případně provést zkušební jízdu, a na základě toho upřesnit objednávku. Poskytovatel je rovněž oprávněn provést zkušební jízdu po provedení servisních prací za účelem ověření opravy vady. Zákazník nese odpovědnost za případné SW i HW úpravy provedené zákazníkem způsobem neschváleným výrobcem.
  4. Poskytovatel je oprávněn pověřit provedením servisních prací třetí osobu, v takovém případě odpovídá za jakost takto provedených servisních prací, jako by tyto provedl poskytovatel sám.
  5. Poskytovatel je oprávněn odmítnout přijmout Vozidlo k provedení servisních prací v případě, že osoba, která jej přistavila nepředloží osvědčení o registraci Vozidla.
  6. Smluvní strany vylučují možnost zákazníka přijmout nabídku k uzavření Smlouvy s dodatkem či odchylkou.
  7. Zákazník (popř. Zástupce) je povinen při uzavírání Smlouvy specifikovat, zda zákazník uzavírá Smlouvu jako Spotřebitel či Podnikatel. Zákazník je povinen k tomuto poskytovateli poskytnout veškerou nezbytnou součinnost.

III. PŘEDÁNÍ A PŘEVZETÍ VOZIDLA

  1. Zákazník je povinen předat a převzít Vozidlo v provozovně poskytovatele, není-li dohodnuto jinak, a to v termínech sjednaných ve Smlouvě, popř. dle informací poskytnutých zákazníkovi poskytovatelem.
  2. Dohodnou-li se smluvní strany na předání či převzetí Vozidla v jiném místě než provozovně poskytovatele, je zákazník povinen poskytovateli uhradit cenu přepravy Vozidla dle ceníku platného v den uskutečnění přepravy, není-li dohodnuto jinak. Poskytovatel není povinen Vozidlo v jiném místě převzít, pokud není v řádném a provozuschopném stavu, který zaručuje bezpečnou přepravu Vozidla do provozovny poskytovatele, popřípadě pokud Vozidlo neodpovídá zákonným požadavkům pro provoz na pozemních komunikacích.
  3. Poskytovatel je oprávněn zákazníkovi účtovat částku ve výši 150 Kč bez DPH za každý den prodlení zákazníka s převzetím Vozidla v provozovně poskytovatele, a to ode dne následujícího po dni, ve kterém měl zákazník povinnost Vozidlo převzít.
  4. Poskytovatel nemá povinnost zákazníkovi Vozidlo vydat před úplným zaplacením ceny díla.
  5. Zákazník bere na vědomí, že v případě servisních prací, které budou hrazeny pojišťovnou, je poskytovatel oprávněn Vozidlo zákazníkovi předat až po předložení tzv. krycího dopisu od příslušné pojišťovny, do okamžiku jeho předložení se nemůže poskytovatel dostat do prodlení s předáním Vozidla zákazníkovi.
  6. V případě prodlení zákazníka s převzetím Vozidla přechází nebezpečí škody na Vozidle na zákazníka prvním dnem prodlení se splněním této povinnosti.
  7. Nepřevezme-li zákazník Vozidlo bez zbytečného odkladu poté, co mu poskytovatel oznámí dokončení servisních prací a neučiní-li tak ani v náhradní 30denní lhůtě oznámené poskytovatelem, může jej poskytovatel na účet zákazníka prodat.

IV. ÚHRADA CENY DÍLA, PLATEBNÍ PODMÍNKY

  1. Cena díla (tj. servisních prací) je poskytovatelem účtována na základě ceníku servisních prací platnému ke dni uzavření Smlouvy (dále jen „Ceník“). Ceník je zveřejněn v provozovně poskytovatele (dále jen „cena díla“).
  2. Poskytovatel je oprávněn z ceny díla dle čl. IV. odst. 1 těchto obchodních podmínek poskytovat zákazníkům případné slevy. Zákazníkům nevzniká automaticky právní nárok na poskytnutí slevy.
  3. Cena práce, materiálu a náhradních dílů bude v daňovém dokladu poskytovatelem vykazována zvlášť.
  4. Dohodnou-li se smluvní strany na tom, že zákazníkovi bude poskytnuto náhradní vozidlo, zavazuje se jej zákazník vrátit poskytovateli v nepoškozeném stavu a čisté. Zákazník je v takovém případě povinen poskytovateli uhradit půjčovné ve výši předem dohodnuté mezi smluvními stranami.
  5. Cena díla a případné půjčovné za náhradní vozidlo jsou splatné ihned při převzetí Vozidla zákazníkem, nestanoví-li daňový doklad vystavený poskytovatelem splatnost odlišnou.
  6. Poskytovatel je oprávněn požadovat přiměřené zálohy na cenu díla, popř. půjčovné náhradního vozidla. Pokud zákazník zálohu neuhradí a poskytovatel již započal s prováděném servisních prací dle Smlouvy, je poskytovatel oprávněn servisní práce přerušit do okamžiku zaplacení zálohy. O dobu, než dojde k zaplacení zálohy, se prodlužuje termín dokončení servisních prací poskytovatelem.
  7. Pakliže má poskytovatel za zákazníkem jakoukoli splatnou pohledávku, je poskytovatel oprávněn zadržet k zajištění takové pohledávky movité věci ve vlastnictví zákazníka, které se do jeho držby dostaly z jakéhokoli důvodu. Zadržovací právo je poskytovatel oprávněn uplatnit také kvůli pohledávkám z dříve přijatých zakázek zákazníka. O uplatnění zadržovacího práva vyrozumí poskytovatel bez zbytečného odkladu zákazníka. Zadržovací právo zaniká zánikem pohledávky a/nebo vydáním zadrženého Vozidla oproti poskytnutí jistoty zákazníkem.
  8. V případě placení ceny díla v částce přesahující limit 270 000 Kč (slovy: dvě stě sedmdesát tisíc korun českých) stanovený právními předpisy, je zákazník povinen platbu provést bezhotovostně na bankovní účet sdělený poskytovatelem. Do limitu se zahrnují veškeré platby zákazníka ve prospěch poskytovatele provedené v rámci jednoho kalendářního dne na jeden obchodní případ.
  9. Na cenu díla vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad – fakturu, která musí obsahovat veškeré náležitosti stanovené příslušnými právními předpisy.
  10. Veškeré platby mezi smluvními stranami musí probíhat v měně CZK, nedohodnou-li se smluvní strany odlišně.
  11. Veškeré platby jsou v případě bezhotovostního převodu splatné ve prospěch bankovního účtu poskytovatele uvedeného v daňovém dokladu, popřípadě Smlouvě, neurčí-li poskytovatel bankovní účet odlišný.
  12. V případě bezhotovostních plateb se za den zaplacení ceny díla považuje den, kdy byla příslušná částka připsána na bankovní účet poskytovatele.

V. VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA

  1. Ve vlastnictví poskytovatele zůstávají veškeré náhradní díly, které jsou použity při provádění servisních prací, a to až do okamžiku úplného zaplacení ceny díla.

VI. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, ZÁRUKA ZA JAKOST

  1. Odpovědnost prodávajícího za vady a záruka za jakost se řídí příslušnými právními předpisy České republiky. Není-li ujednáno jinak, odpovídá prodávající za vady provedených servisních prací v rozsahu dle občanského zákoníku.
  2. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení a mechanická poškození, jakož ani na poškození způsobená užitím Vozidla za účelem, ke kterému nebylo výrobcem určeno, popř. způsobeno nedodržením podmínek stanovených výrobcem pro provoz a údržbu Vozidla.
  3. Odpovědnost za vady servisních prací se mimo jiné nevztahuje také na vady způsobené havárií Vozidla či závady způsobené nesprávným užíváním Vozidla (např. nadměrné zatížení, neodborná manipulace či opravy, překročení servisních limitů, nepřípustné změny a přestavby či tuningové úpravy).
  4. Odpovědnost poskytovatele k náhradě majetkové újmy je dohodou smluvních stran omezována v souladu s ustanovením § 2898 občanského zákoníku toliko na újmu způsobenou poskytovatelem úmyslně či z hrubé nedbalosti.
  5. Prodávající neodpovídá za vady Vozidla, o kterých kupující v době uzavření Smlouvy věděl nebo které musel s vynaložením obvyklé pozornosti zjistit již při uzavření Smlouvy.
  6. Veškeré vady servisních prací je zákazník povinen reklamovat výhradně v provozovně poskytovatele a současně s tím přistavit Vozidlo k posouzení a vyřízení takto učiněné reklamace. Do okamžiku přistavení Vozidla do provozovny poskytovatele nemůže poskytovatel zahájit reklamační řízení.
  7. Zákazník je povinen Vozidlo při převzetí řádně prohlédnout a zjištěné vady či poškození ihned poskytovateli písemně oznámit, jinak se má za to, že zákazník převzal Vozidlo bez vad a poškození. V takovém případě pak zákazníkovi nesvědčí práva z vadného plnění.
  8. V případě vad nebo poškození, která nebylo možné zjistit při řádné prohlídce Vozidla zákazníkem při jeho převzetí, musí být vady nebo poškození písemně oznámeny poskytovateli bezodkladně po jejich zjištění.
  9. Poskytovatel je povinen důvodně reklamovanou a vytknutou vadu servisních prací podléhající záruce odstranit opravou. Nepodaří-li se ani po opakovaných pokusech o opravu vadu odstranit, je zákazník oprávněn požadovat přiměřenou slevu z ceny díla.
  10. Záruka dle tohoto článku těchto obchodních podmínek se neuplatní dále v následujících případech:
    • a. pokud byly při provádění servisních prací použity dle požadavku zákazníka jiné, jím opatřené, náhradní díly či další materiál;
    • b. Vozidlo nebylo poskytovateli předáno bezodkladné po oznámení zjištěných vad;
    • c. poskytovatel neudělil předchozí souhlas k odstranění reklamované vady a/nebo poškození jinou osobou;
    • d. reklamovaná vada, poškození či použité náhradní díly a materiály byly jinou osobou nebo zákazníkem upraveny, opraveny či odstraněny bez předchozího souhlasu poskytovatele;
    • e. vada či poškození bylo odstraněno třetí osobou předtím, než byla vada reklamována u poskytovatele.

VII. ODPOVĚDNOST ZA ŠKODU

  1. Poskytovatel odpovídá za škodu způsobenou na Vozidle během případných zkušebních jízd. Řídí-li však během zkušební jízdy zákazník nebo jeho Zástupce, přechází nebezpečí škody na Vozidle na zákazníka.

VIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Právní vztahy založené mezi smluvními stranami Smlouvou a těmito OP se řídí a budou vykládány v souladu s právním řádem České republiky, konkrétně občanským zákoníkem a dalšími příslušnými právními předpisy České republiky.
  2. Smluvní strany se pokusí vyřešit smírně a v dobré víře veškeré spory, které mohou vzniknout v souvislosti se Smlouvou či těmito OP. Pokud smluvní strany nevyřeší takový spor ani do 30 kalendářních dnů, bude takový spor s konečnou platností vyřešen příslušnými soudy ČR. Představuje-li Smlouva závazek mezi Podnikateli sjednávají smluvní strany, že místně příslušným soudem pro řešení veškerých sporů vzniklých ze Smlouvy nebo s ní souvisejících bude v prvním stupni Okresní soud v Ústí nad Labem.
  3. Případné spory mezi poskytovatelem a zákazníkem v postavení Spotřebitele lze řešit rovněž mimosoudní cestou, kdy v takovém případě může zákazník kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu – Českou obchodní inspekci, IČO: 00020869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, k tomu blíže na https://www.coi.cz/.
  4. Nedohodnou-li se smluvní strany jinak, je písemná forma zachována rovněž v případě elektronické komunikace (SMS, e-mail apod.). Byla-li zpráva odeslána z e-mailové adresy či telefonního čísla, které zákazník sdělil poskytovateli, není zákazník oprávněn dovolávat se zneužití takové adresy.
  5. Poskytovatel je oprávněn tyto OP kdykoli změnit. Změna OP se nedotýká práv a povinností smluvních stran z již uzavřených Smluv, na které se nadále užije znění OP účinné v době uzavření příslušné Smlouvy.
  6. Je a/nebo se stane jakékoli ustanovení těchto OP neplatným, nicotným či nevykonatelným, pak je takové ustanovení v nezbytném rozsahu odděleno od ostatních, což však nemá vliv na tato zbývající ustanovení, která jsou nadále platná a účinná. Smluvní strany se nadto zavazují neplatné, neúčinné nebo nevykonatelné ustanovení těchto OP nahradit novým ujednáním, které bude platné a bude co nejblíže odpovídat smyslu a účelu původního ustanovení.
  7. Tyto OP nabývají platnosti a účinnosti dne 1.11.2024.
REALCENTRUM Cars, s.r.o.

Prodejce automobilů značky KIA

  • Podhoří 374/2A, 400 10 Ústí nad Labem
  • +420 472 744 039
  • info@realcentrum.cz
  • IČ: 62242527, DIČ: 62242527
  • společnost zapsaná u krajského soudu v Ústí nad Labem, oddíl C, vložka číslo 8227